Kontakt Mapa serwisu Home
Strona główna


PTC Windchill to najbardziej kompletne i najszybciej rozwijające się na świecie rozwiązanie PLM (ponad półtora miliona aktywnych stanowisk). Zarządzanie cyklem życia produktu realizowane jest w wielu aspektach funkcjonalnych takich, jak: zarządzanie danymi CAD, zarządzanie zmianą i konfiguracją produktu, zarządzanie projektem, zarządzanie procesami technologicznymi, zarządzanie częściami i ich klasyfikacją, zarządzanie portfolio produktów, zarządzanie wymaganiami i jakością, zarządzanie dostawcami i wiele innych. Wszystkie pakiety systemu PTC Windchill są zintegrowane w oparciu o jedno, spójne źródło i repozytorium danych o produktach i procesach.


Nowe środowisko PTC Windchill (począwszy od wersji 10.0), to efekt ponad dwuletniej pracy setek deweloperów oraz inwestycja ok. 100 mln dolarów, ze strony producenta systemu - firmy PTC. Ich efektami są, między innymi:
  • Nowy, "desktopowy" interfejs użytkownika, zgodny ze standardami serwisów Web 2.0 (nowy nawigator, zakładki, szybszy dostęp do przeszukiwania, przeglądania zawartości bazy, opcji Help, zakładek WWW, usług sieciowych, etc.)


  • Ogólne zagadnienia związane z zarządzaniem danymi (Design In Context – filtrowanie zawartości bazy w celu uzyskania tylko pożądanej informacji, wsparcie dla metodologii „Top-Down”, nowe możliwości zarządzania danymi z aplikacji ECAD, etc.)
  • Zarządzanie konfiguracją produktu (rozszerzone opcje zarządzania wielopoziomowymi strukturami BOM, nowe HTML-owe okno przeglądarki struktury produktu wraz z możliwością jej edycji, nowe opcje podglądu i wiele innych)
  • Rozszerzone możliwości zarządzanie zmianą (sekwencje zmian, większa elastyczność w przypisywaniu zadań, zwiększenie wydajności operacji promocji, nawet o 50%, bardziej rozbudowane raportowanie, etc.)
  • Zarządzanie dokumentami (możliwość uruchamiania środowiska Windchill np. z poziomu aplikacji MS Office, uproszczenie operacji check-out i check-in)
  • Funkcjonalności związane z zarządzaniem wymaganiami (Requirements Managment) –nowy interfejs użytkownika, kreator definicji wymagań, szablony specyfikacji, zaawansowane raportowanie, pakiety wymagań, wsparcie środowiska dla włączania elementów graficznych, połączenie z MPMLink)
  • Wariantowanie konstrukcji – zarządzanie rodzinami produktów (zarządzanie opcjami produktu, definiowanie reguł kontroli współzależności pomiędzy opcjami, informacja „where used” w ramach danych części oraz wariantów, organizacja rodzin produktów, opcje wielokrotnego użycia-globalne oraz dla określonej rodziny produktów, zaawansowana nawigacja, tworzenie wariantów w ramach danej rodziny, operacje logiczne na strukturze, etc.)
  • Wsparcie dla procesów outsourcing’u w zarządzaniu danymi (poprawa koordynacji zadań pomiędzy kooperantami, możliwość operacji „check-out” dla kilku projektów jednocześnie, poprawa wydajności narzędzi do komunikacji-przeglądanie wszystkich projektów i katalogów, wskaźniki statusu obiektów, selektywny update w ramach projektu).
  • Moduły dla potrzeb weryfikacji i walidacji (wysokowydajne narzędzia do sprawdzania kolizji, wykrywanie i raportowanie konfliktów pomiędzy zadaniami w projekcie, wprowadzenie opcji animacji w Creo View MCAD Professional z możliwością zapisu formacie plików multimedialnych, zintegrowana wizualizacja dla plików MCAD i ECAD.
  • Wsparcie dla wybranych kodów źródłowych oprogramowania zewnętrznego (Eclipse, Subversion, Bugzilla, ClearCase, JIRA, etc.)
  • Nowe opcje dla obsługi operacji drukowania dokumentów (zadania drukowania, statusy zadań oczekujących, „znaki wodne”, nowe mechanizmy wyszukiwania danych podlegających drukowaniu, dystrybucja zadań na urządzenia zgodne z formatem wydruku, etc.)
  • Zmiany w środowisku zarządzania danymi procesowymi (Manufacturing Process Managment) – nowe skróty dla typowych zadań, uproszczone zarządzanie zadaniami wydruku instrukcji oraz kart procesowych, definicja wariantów i opcji technologicznych, zagadnienia jakości oraz instrukcje jej kontroli, planowanie procesów obróbki (operacje i zabiegi) oraz parametrów takich, jak czas i koszty).
  • Uproszczenie administrowania systemem (prostsza i szybsza instalacja, nowe narzędzia do monitoringu i serwisowania aplikacji, prostsza instalacja upgrade’ów i uaktualnień, możliwości „lekkiej” customizacji środowiska.

Pełne portfolio aplikacji PTC Windchill -> przekierowanie do strony PTC