Kontakt Mapa serwisu Home
Strona główna


PTC Windchill to najbardziej kompletne i najszybciej rozwijające się na świecie rozwiązanie PLM. Zarządzanie cyklem życia produktu realizowane jest w wielu aspektach funkcjonalnych takich, jak: zarządzanie danymi CAD, zarządzanie zmianą i konfiguracją produktu, zarządzanie projektem, zarządzanie procesami technologicznymi, zarządzanie częściami i ich klasyfikacją, zarządzanie portfolio produktów, zarządzanie wymaganiami i jakością, zarządzanie dostawcami i wiele innych. Wszystkie pakiety systemu PTC Windchill są zintegrowane w oparciu o jedno, spójne źródło i repozytorium danych o produktach i procesach.

Wybrane aplikacje środowiska Windchill:



Nowe środowisko PTC Windchill (począwszy od wersji 10.0), to efekt ponad dwuletniej pracy setek deweloperów oraz inwestycja ok. 100 mln dolarów, ze strony producenta systemu - firmy PTC. Ich efektami są, między innymi:
  • "Desktopowy" interfejs użytkownika, zgodny ze standardami serwisów Web 2.0 (nawigator, zakładki, szybszy dostęp do przeszukiwania, przeglądania zawartości bazy, opcji Help, zakładek WWW, usług sieciowych, etc.)
  • Ogólne zagadnienia związane z zarządzaniem danymi (Design In Context – filtrowanie zawartości bazy w celu uzyskania tylko pożądanej informacji, wsparcie dla metodologii „Top-Down”, nowe możliwości zarządzania danymi z aplikacji ECAD, etc.)
  • Zarządzanie konfiguracją produktu (rozszerzone opcje zarządzania wielopoziomowymi strukturami BOM, nowe HTML-owe okno przeglądarki struktury produktu wraz z możliwością jej edycji, nowe opcje podglądu i wiele innych)
  • Rozszerzone możliwości zarządzanie zmianą (sekwencje zmian, większa elastyczność w przypisywaniu zadań, zwiększenie wydajności operacji promocji, bardziej rozbudowane raportowanie, etc.)
  • Zarządzanie dokumentami (możliwość uruchamiania środowiska Windchill np. z poziomu aplikacji MS Office, uproszczenie operacji check-out i check-in)
  • Funkcjonalności związane z zarządzaniem wymaganiami (Requirements Managment) –nowy interfejs, kreator definicji wymagań, szablony specyfikacji, zaawansowane raportowanie, pakiety wymagań, wsparcie dla włączania elementów graficznych, połączenie z MPMLink)
  • Wariantowanie konstrukcji – zarządzanie rodzinami produktów (zarządzanie opcjami, definiowanie reguł kontroli współzależności pomiędzy nimi, informacja „where used” w ramach danych części oraz wariantów, organizacja rodzin produktów, opcje wielokrotnego użycia-globalne oraz dla określonej rodziny produktów, zaawansowana nawigacja, tworzenie wariantów w ramach danej rodziny, operacje logiczne na strukturze, etc.)
  • Wsparcie dla procesów outsourcing’u w zarządzaniu danymi (poprawa koordynacji zadań pomiędzy kooperantami, możliwość operacji „check-out” dla kilku projektów jednocześnie, poprawa wydajności narzędzi do komunikacji-przeglądanie wszystkich projektów i katalogów, wskaźniki statusu obiektów, selektywny update w ramach projektu).
  • Moduły dla potrzeb weryfikacji i walidacji (wysokowydajne narzędzia do sprawdzania kolizji, wykrywanie i raportowanie konfliktów pomiędzy zadaniami w projekcie, wprowadzenie opcji animacji w Creo View MCAD Professional z możliwością zapisu formacie plików multimedialnych, zintegrowana wizualizacja dla plików MCAD i ECAD.
  • Wsparcie dla wybranych kodów źródłowych oprogramowania zewnętrznego (Eclipse, Subversion, Bugzilla, ClearCase, JIRA, etc.)
  • Nowe opcje dla obsługi operacji drukowania dokumentów (zadania drukowania, statusy zadań oczekujących, „znaki wodne”, nowe mechanizmy wyszukiwania danych podlegających drukowaniu, dystrybucja zadań na urządzenia zgodne z formatem wydruku, etc.)
  • Zmiany w środowisku zarządzania danymi procesowymi (Manufacturing Process Management) – nowe skróty dla typowych zadań, uproszczone zarządzanie zadaniami wydruku instrukcji oraz kart procesowych, definicja wariantów i opcji technologicznych, zagadnienia jakości oraz instrukcje jej kontroli, planowanie procesów obróbki (operacje i zabiegi) oraz parametrów takich, jak czas i koszty).
  • Uproszczenie administrowania systemem (prostsza i szybsza instalacja, nowe narzędzia do monitoringu i serwisowania aplikacji, prostsza instalacja upgrade’ów i uaktualnień, możliwości „lekkiej” modyfikacji środowiska.

PTC Windchill 11, to kolejna odsłona sprawdzonego w przemyśle oraz uznanego na świecie standardu PLM. Nowa wersja jest kolejnym stadium rozwoju tej platformy i w naturalny sposób wynika z globalnej strategii produktowej firmy PTC. Składają się na nią rozwiązania IoT (Internet of Things), SLM (Service Lifecycle Management), PLM (Product Lifecycle Management), ALM (Application Lifecycle Management) oraz SCM (Supply Chain Managment).

Dowiedz się więcej o nowościach w PTC Windchill 11